Skip to content

Nowoczesna architektura : AD Classics: Berlin Philharmonic

2 miesiące ago

457 words

Dzięki uprzejmości Wikimedia Commons Architekci: Hans Scharoun Lokalizacja: Berlin, Niemcy Architekt: Hans Scharoun Referencje: greatbuildings.com, wikiarquitectura.com Rok: 1963 Zdjęcia: Dzięki uprzejmości Wikimedia Commons, Fotografie architektury Od architekta.
Hans Scharoun jest znanym niemieckim architektem najbardziej znanym ze swojego projektu sali koncertowej Filharmonii Berlińskiej w Berlinie.
Ukończony w 1963 roku organiczny i futurystyczny estetyczny interpretator Scharouna na koncert był zamiennikiem poprzedniej Filharmonii, która została zniszczona w czasie II wojny światowej.
+ 22 Projekt Scharouna był dość prosty, skupiając się na umieszczeniu muzyki w centrum jego projektu, zarówno pod względem koncepcyjnym, jak i fizycznym.
Od centrum muzyka będzie wzmacniana i filtrowana przez audytorium.
.
Fotografie architektury Hans Scharoun nie jest powszechnie rozpoznawany poza projektem sali koncertowej Filharmonii Berlińskiej.
Jako architekt Scharoun był głównym orędownikiem architektury organicznej, której nowoczesne dzieła architektoniczne dążą do stworzenia równowagi i harmonii między naturą i architekturą.
Dla Filharmonii Berlińskiej budowana forma ustanawia równowagę i harmonię z zawartą w niej muzyką.
.
Fotografie architektury Program Filharmonii Berlińskiej jest bardzo bezpośredni i uproszczony, wymagając dwóch sal koncertowych: głównej audytorium mieszczącej około 2500 osób, a także mniejszej sali kameralnej, która pomieści 1200 osób; jednak nie jest to program, który czyni ten projekt interesującym, ale właśnie to Scharoun robi przestrzennie z programem, który tworzy tak dynamiczną obecność.
W głównym audytorium scena znajduje się pośrodku sali z siedziskiem ustawionym wokół sceny przez szereg zadaszonych tarasów, które zostały ustawione dla uzyskania optymalnej akustyki.
W części audytorium pojawia się jako wklęsła miska rybna, która projektuje muzykę we wszystkich kierunkach.
Kąt podsufitowy i draperie dramatycznie nad przestrzenią audytorium przechwytują i wyświetlają dźwięk w rytmiczny sposób.
Chociaż budynek jest prosty pod względem programowym, formalnie Filharmonia Berlińska jest złożona pod tym względem, że ekspresyjne przestrzenie wewnętrzne odzwierciedlają się na zewnątrz budynku.
Wewnętrzne drapowanie i kątowa kompozycja są przenoszone do formalnego projektu każdej objętości sali.
Kąty i swoista struktura przypominająca namiot tworzą zabawną, ale zawierającą estetykę komplementarną do wewnętrznych warunków przestrzennych.
.
Dzięki uprzejmości Wikimedia Commons Zewnętrzne dynamiczne fasady uzupełniają się i nawiązują kontakt z berlińskim Tiergarten, który znajduje się zaraz na północ od Filharmonii.
Kątowe i zakrzywione fasady imitują.
Miękki.
estetyka zalesionego krajobrazu.
Elewacje w kolorze żółtego metalu zachowują ziemską równowagę krajobrazu, koloru i formy.
.
Fotografie architektury Filharmonia Berlińska może być najbardziej znanym projektem Hansa Scharouna, ale jest świadectwem celów architektury organicznej, która ustanawia harmonię, która poprawia koncepcję, program i kontekst muzyki, Tiergarten i dyscyplinę architektura.
[przypisy: młyny kulowe, gilotyna do blachy, gilotyna do blach ]

Powiązane tematy z artykułem: gilotyna do blach gilotyna do blachy młyny kulowe