Skip to content

Nowoczesna architektura : Szczypce do cebuli & amp; Napping Pod Projects w Cite de larchitecture et du Patrimoine

3 tygodnie ago

812 words

Architektura dla dzieci w Paryżu, we Francji, we współpracy z Eduardo Benamor Duarte, jest gospodarzem wydarzenia pokazującego dwa projekty: Cebula Pinch i Napping Pod, która rozpoczęła się 8 grudnia 2010 i trwa do 27 lutego.
Cebula Pinch jest instalacją korkową pierwotnie pomyślaną przy okazji Digital Primitive Event, zaproponowaną jako równoległe wydarzenie w ramach eksperymentalnego projektu w ramach Biennale w Lizbonie.
Projekt jest stacją dla niemowląt i dorosłych zaprojektowaną dla stacji metra Cais du Sodre Lisbon.
Podsłuchy to propozycja dla szkół z internatem i zbiorowych przestrzeni drzemiących.
Wyobraź sobie rozgałęzione drzewo, drzewo dzieci, dzieci rosnące w przestrzeni jak kwiaty i owoce.
Więcej zdjęć i opisów projektów po przerwie.
Zbliżając się do projektu, od razu zrozumieliśmy, że chcemy zbudować przestrzeń wpływającą na zachowanie użytkownika, prawdziwe miejsce, które ludzie będą rozpoznawać jako takie.
Chcieliśmy stworzyć przestrzeń mającą zdolność do przekształcania, poprzez swoją fizyczność, życia na stacji metra.
Dzięki uprzejmości Cateriny Tiazzoldi i Eduardo Benamor Duarte Aby osiągnąć nasz cel, podobnie jak chirurdzy, zaczęliśmy studiować i analizować materiał, z którego korzystaliśmy podczas instalacji: korek.
Chcieliśmy zidentyfikować koncepcję projektu i bardzo prostą technikę konstrukcji.
Chcieliśmy stworzyć intymną relację między właściwościami materialnymi a fizyczną użytkownika.
Cork został zredukowany do listy właściwości materiałowych i atrybutów, które mogą wchodzić w interakcje z ludźmi: tekstura, ziarnistość, porowatość, izolacja akustyczna, gęstość, grubość i wreszcie najważniejsze: elastyczność.
Korek jest bardzo elastyczny.
Elastyczność oznacza elastyczność i wibracje.
Reakcja na dotyk na nacisk ciała.
Dzięki swojej elastyczności możliwe było kształtowanie korka.
Chcieliśmy zaoferować dynamiczne schronienie, hamak, przestrzeń: projekt został osiągnięty poprzez dosłowne złożenie piętnastu pasków korka, aby uzyskać efekt krążka cebuli.
Dzięki uprzejmości Caterina Tiazzoldi i Eduardo Benamor Duarte Pierścienie cebuli zostały wykonane z różnych rodzajów korka i grubości.
Instalacja została podzielona na szereg wewnętrznych ścieżek, w których dzieci mogły biegać, chodzić, wspinać się, leżeć i kołysać.
Ścieżki zostały wyartykułowane poprzez otwarcie lub zamknięcie profili.
Przemiany kształtu i profilu uzyskano przez dosłowne szczypanie korka za pomocą śruby.
Po umieszczeniu na wyższych pozycjach profilu otworzy się konfiguracja cebuli.
Przesunięcie rygla w kierunku ziemi spowodowało zamknięcie kształtu.
Unikalny parametr, pozycja on na osi Z śruby, wpłynął na inny stan pierścieni: elastyczność lub poziom wibracji.
Dlatego wraz z transformacją formy zmieniła się również sztywność kształtu.
W przypadku bardziej otwartego profilu elastyczność była większa.
Proste dotknięcie może aktywować wibracje pierścienia, dosłownie przekształcając cebulę w uboju.
Dla bardziej sztywnych kształtów wibracja była ograniczona.
Dzięki uprzejmości Caterina Tiazzoldi i Eduardo Benamor Duarte Oprócz pozornej sztywności podejścia projektowego, po zainstalowaniu w metrze instalacja cebula stała się natychmiast miejską zabawką.
Ludzie zwalniali z codziennego rytmu, patrzyli na instalację, dotykali jej, popychali ją i testowali różne reakcje cebuli na nacisk ciała.
Niemowlę natychmiast dostosowuje przestrzeń.
Obecność niezwykle żywego obiektu, z jego fakturą, z oscylacją pierścieni cebuli, przekształciła nieznaną, zimną przestrzeń, taką jak stacja metra, w ożywioną oazę.
Dzieci weszły w przestrzeń i zaczęły ją zamieszkiwać.
Grupa dzieci dosłownie stworzył wieś.
Każde dziecko zamieszkało w swojej własnej cebuli, leżące w nowej kołysce i stworzyło niepowtarzalną atmosferę na stacji metra.
Dzięki uprzejmości Cateriny Tiazzoldi i Eduardo Benamor Duarte Projekt: Caterina Tiazzoldi, Eduardo Benamor Duarte Zespół: M.Pianosi, T.
Branquino, M.Fassino, L.Croce, K.Seaman Zdjęcia: Sebastiano Pellion di Persano Przy wsparciu Amorim i Politecnico di Torino Napping Pod zawiera rozgałęzioną rurową strukturę wspierającą strąki, w których dziecko może się zdrzemnąć.
Każdy strąk jest wykonany z podwójną powłoką.
Każde dziecko ma materac zakrzywiony w dolnej części, płasko na górze.
Osobisty materac / poduszki można łatwo wyjąć i wyczyścić.
Dzięki uprzejmości Caterina Tiazzoldi Strąki do strąków zostały zaprojektowane jako słonecznik, ponieważ orientacja jest różna w zależności od kapsuły: na wyższych poziomach, dla mniejszych dzieci, otwory są skierowane w stronę sufitu.
Dzieci mogą wejść lub wyjść tylko z pomocą osoby dorosłej.
Na niższych poziomach strąki są lekko obracane.
W ten sposób dzieci mogą wejść i wyjść, jak chcą.
Dzięki uprzejmości Caterina Tiazzoldi Pods są to zagłębienia, gniazda, w których ukrywają się, tworząc tajny osobisty wszechświat.
Strąki podsłuchowe to wizja wszechświata ochrony, rozrywki, c
[hasła pokrewne: blachy mosiężne, obróbki blacharskie, blachy miedziane ]

Powiązane tematy z artykułem: blachy miedziane blachy mosiężne obróbki blacharskie